Berikut ini adalah spesifikasi dari motor Ducati Desmosedici GP9:
Mesin: Liquid-cooled, 90 degree V4 four-stroke, desmodromic DOHC, four valves per cylinder
Kapasitas: 799cc
Kekuatan maksimum: lebih dari 200hp
Kecepatan maksimum: 310 kph/192 mph
Transmission: Six-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available. Dry multiplate slipper clutch. Chain final drive.
Carburation: Indirect Magneti Marelli electronic injection, four throttle bodies with injectors above butterfly valves. Throttles operated by EVO TCF (Throttle Control & Feedback) system.
Bahan bakar: Shell Racing V-Power
Oli: Shell Advance Ultra 4
Pengapian: Magneti Marelli
Saluran pembuangan: Termignoni
Sasis: Carbon fibre chassis, pressed aluminium swing-arm.
Suspensi: Öhlins upside-down 42mm front forks and Öhlins rear shock absorber, adjustable for preload, compression and rebound damping.
Ban: Bridgestone 16.5″ front and rear Brakes Brembo, two 320mm carbon front discs with four-piston callipers. Single stainless steel rear disc with two-piston callipers.
Berat: 148kg
Sesuai tradisi, Tim Ducati menamakan motornya dengan GP9, setelah sebelumnya menggunakan GP7 dan GP8. Perubahan pada motor GP9 terdapat pada sasis yang kini menggunakan serat karbon. Perubahan ini demi mewujudkan misi Ducati untuk mengambil kembali titel juara yang tahun 2008 direbut oleh Valentino Rossi. So, bisakah duet mantan juara dunia 2006 dan 2007 ini mengalahkan Valentino Rossi di musim 2009?
0 comments:
Posting Komentar